Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn menu knoppen bij elke webbrowser onder mijn afbeelding staan? (html code)

Ik heb dus een code staan met een afbeelding (vergelijkbaar met de afbeelding + vraagbalk van gv)

en daar onder (onder die afbeelding) staan menu knoppen, in internet explorer staan die knoppen onder de afbeelding, maar in de andere browsers staan ze er dwars doorheen.

Wat is de html code om dit goed te krijgen, please say waar ik die code moet plaatsen:

CV (dutch)

  • Verwijderde gebruiker
    13 jaar geleden
    Verwijderde gebruiker
    13 jaar geleden
    Dit bedoel ik dus: http://youris12.woelmuis.nl/Index.html
    Verwijderde gebruiker
    13 jaar geleden
    niet openen in internet explorer

Antwoorden (2)

Als ik jou was zou ik css erbij gebruiken, dan kun je heel makkelijk een divje aanmaken voor het plaatje en deze waardes meegeven zodat ie bijv een fixed position heeft o.i.d.

Als je toch alleen html wilt blijven gebruiken zou je ook kunnen proberen de kop (dus het plaatje) in te zetten en de knoppen in
Als dat niet werkt kun je nog altijd met tabellen gaan werken maar dat is best achterhaald.

Op deze site: www.w3schools.com kun je heeeeeeeel veel handige informatie vinden over alles wat met websites te maken heeft. Van beginner tot expert. Ik zou er eens een kijkje nemen, het wordt er allemaal heel helder en duidelijk uitgelegd.

Groetjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
shame on you, we gaan toch geen inhoud binnen de head tags zetten =P
Jouw div tag met id 'header' heeft een vaste hoogte van 100px, het plaatje dat daarbinnen staat heeft een grotere hoogte dan de div waar hij in staat.
verwijder dus de hoogte eigenschap van 'header'. Et voila

Toegevoegd na 4 minuten:
De div met het menu erin luistert dus naar de hoogte eigenschap van de header div en negeert de hoogte van de afbeelding.

Maar wat degene boven mij zegt. Zou ik de site van w3schools bekijken en ook hun validator gebruiken, want je houdt er een erg ouderwetse manier van html opmaak op na.

Toegevoegd na 6 minuten:
Overigens de div header dezelfde hoogte maken als het plaatje werkt ook ;)