Ik wil een simpel spel maken, wie kan me helpen?

Ik heb totaal GEEN ervaring, met java o.i.d. Ik wil een spelletje maken met vragen waar je Ja of Nee op kan antwoorden, als het fout is, start het spel opnieuw op. Hoe kan ik dit maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zou je dit willen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom niet? Ja, had er oppeens zin in, om iets met spellen maken te doen, dacht, laat ik hiermee beginnen:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij moet dat nog wel kunnen in basic ; maar op welke antieke computer draait dat nog ????

Antwoorden (2)

Dat is door middel van drag and drop te doen met gamemaker.

Downloaden en hulp kun je vinden op : http://www.game-maker.nl/download

Makkelijker kan het niet.

Wil je echt het idee hebben dat je aan het programmeren bent, ga dan bezig met visual basic .net 2010. Dat is wel een stukje lastiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of als je een online game wil maken kun je dit met flash of met javascript doen.