Hoe krijg ik 2 plaatjes naast elkaar?

Ik ben bezig met html en wil graag dingen naast elkaar hebben, maar ik krijg alles onder elkaar! Dit heb ik geschreven:

official site

under construction

Ik heb al geprobeerd de
tag te gebruiken, maar ook dit wou niet. Ik wil dus twee plaatjes, met daartussen wat tekst. Als dit niet kan met html, met welke taal kan het dan wel en waar kan ik het online leren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Naast de bovenstaande oplossingen kun je toch ook met div's en css werken. Hier een voorbeeld waarbij alle opmaak naar de stylesheet (die natuurlijk het beste extern kan worden gemaakt) is verbannen.

official site

rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij natuurlijk ook ;-) DIV's zijn altijd wel netter natuurlijk maar ik zei al: voor 'under construction' doe ik nooit teveel moeite omdat het toch maar tijdelijk is...

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak dan altijd een tabel aan met twee kolommen en zonder randen en in beide kolommen plaats ik een afbeelding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, ook mijn antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beste oplossing, want je hebt dan nog controle over de layout, bijvoorbeeld breedte van de cellen
rose
13 jaar geleden
Tabellen moet je niet voor opmaak gebruiken...
rose
13 jaar geleden
@lakkie: Div's kun je, b.v. wat breedte en hoogte betreft, opmaken zoals je wilt.
rose
13 jaar geleden
http://www.webrichtlijnen.nl/english/manual/development/production/tables/layout/pros-and-cons/
rose
13 jaar geleden
http://www.webrichtlijnen.nl/handleiding/ontwikkeling/productie/tabellen/layout/voordelen-nadelen/
Alstublieft:

official site

under construction

=========== of nog beter: =============

official site

under construction

Toegevoegd na 1 minuut:
Leer HTML trouwens op mijnhomepage.nl, daar leer je eenvoudig en stap voor stap hoe je een eigen website maakt mbv HTML. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
maar van mij een plusje, hoor...