Hoe verwijder je rijen met vba in excel?

In bepaald excelbestand wil ik graag alle rijen verwijderen als:

- in kolom B (bereik B28:B300) van die rij een bepaalde waarde voorkomt.
- Deze waarde wil ik kunnen invoeren in een inputbox.

Ik ben met zoeken op internet bij deze macro gekomen:

Sub rij_verwijderen()
Dim Projectnummer As String
Dim c As Range

Let Projectnummer = InputBox("Voer het projectnummer in dat u wilt verwijderen")
If Projectnummer = vbNullString Then Exit Sub

For Each c In Range("B28:B300”)
If c = Projectnummer Then c.EntireRow.Delete
Next

End Sub

Deze macro werkt voor slechts één rij per keer, maar ik wil dat alle rijen die die bepaalde waarde in cel B hebben verwijderd worden.

Iemand die weet hoe dit moet?
Alvast bedankt!

een jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Je macro doet exact wat je wil.... op één klein typefoutje na...

Let op de laatste dubbelquootjes in de regel:
For Each c In Range("B28:B300”)

Die zijn van het verkeerde type, waarna de macro crashed en stopt na 1 regel.

Probeer de regels eens te vervangen door deze (met de juiste dubbelquootjes, dus:
For Each c In Range("B28:B300")
SimonV
een jaar geleden
+ Scherp gezien, ik las er zelf overheen.