Oude pen plotter gevonden, kan ik ergens code templates vinden?

Het gaat hier over een Roland DPX-3300. Heb de basis al gevonden hoe ik de pen naar een bepaald punt kan brengen, pen laten zakken, lijn tekenen tot aan bepaald punt, pen omhoog doen. Maar nu zou ik hem eens een serieus werk willen laten uitvoeren, kan ik ergens voorbeelden zien met de code die erbij hoort?

een jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Je plotter gebruikt HPGL files als input. Daar is genoeg van te vinden (Google op 'hpgl') maar dat heb je vast zelf al gedaan.

Om aan voorbeeld bestanden te komen is niet zo moeilijk. Je hebt vast wel ergens een mooi pdf bestand liggen. Deze kun je converteren naar hpgl via deze site.
https://www.coolutils.com/online/PDF-to-HPGL
En dan heb je een mooi voorbeeld.