Is er CSScode, die als een zin afbreekt in twee regels, deze regels in ongeveer gelijke delen split?

In plaats van
Regel1 regel1 regel1 regel1 regel1 regel1 regel1 regel1 regel1 regel1 regel1 regel1
regel2 regel2 regel2 regel2 regel2 regel2 regel2 regel2.
Wil ik dus.
Regel1 regel1 regel1 regel1 regel1 regel1 regel1 regel1 regel1 regel1
regel2 regel2 regel2 regel2 regel2 regel2 regel2 regel2 regel2 regel2.

De zinnen hebben steeds een andere lengte en de code moet voor alle zinnen gelden, dus een max-width/right-margin instellen wil ik niet. Dan heb je weer kans op 3 regels met hetzelfde euvel.
-
En extra ruimte tussen woorden creëren wil ik al helemaal niet.

6 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Nee, dat bestaat (nog) niet, want je vraagt eigenlijk iets van een gebruikers interventie wat 'hardcoded' is namelijk de linebreak aan het eind van de viewport. Wat je vraagt is wel mogelijk met een JQuery plugin die 'balance text' heet die naast het voorstel van Adobe om een CSS optie(balance text) toe te voegen aan de reeks opties, het werkt op alle tekst die de class balance-text,heeft met gebruik van de jQuery zoals $('.some-elements').balanceText(); (zie eerste bron voor syntax voorbeelden) Op GIT kun je de balancetext.js neerhalen (zie tweede bron)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
Dank u, scheelt weet zoeken!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is het gelukt met die js?