Hoe maak je een bureaublad icoontje?

Toegevoegd na 1 uur:
ik bedoel de grafische vormgeving

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25.4K

Het beste antwoord

Aangezien jouw vraag in de categorie internet staat ga ik er vanuit dat je een snelkoppeling bedoelt naar een website.

Je klikt met de rechtermuisknop op je bureaublad, kies voor nieuw en dan voor snelkoppeling. Vul de website in waar je de snelkoppeling naar wilt maken (bijvoorbeeld: http://www.google.nl). Klik op Volgende en geef je snelkoppeling een naam (bijvoorbeld: Google Nederland). De snelkoppeling is nu aangemaakt. Eventueel kan je er een ander pictogram aan koppelen (zie het andere antwoord op je vraag hierover).

Succes ermee!

Toegevoegd na 1 uur:
Naar aanleiding van de uitbreiding op je vraag:

Dit is een gratis programma om icons te maken in allerlei formaten. Sla ze op als *.ico en je kan ze gebruiken op je bureaublad... Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik kan gokken wat je bedoelt, maar waarschijnlijk bedoel je het letterlijk.

klik met je rechter muisknop op het bureaublad, kies dan voor nieuw en daarna snelkoppeling.

Mocht je het niet zo letterlijk bedoelen en eigenlijk een snelkoppeling op je bureaublad wilt van een map of bestand dan moet je met de rechtermuisknop op dit mapje/bestand klikken en dan kies je voor "kopieren naar bureaublad"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Kies bij een programma na het aanklikken van "eigenschappen"voor "snelkoppeling op het buroblad plaatsen"
2. Klik dan "een ander pictogram kiezen".
3. Kies dan voor "bladeren" en dan kan je elk bmp danwel jpg bestand als icoon gebruiken zo er in de lijst geen geschikte voorhanden is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan toch alleen bij snelkoppelingen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een icoontje danwel pictogram op het buroblad is inderdaad een snelkoppeling. Het gekozen pictogram komt daarbij ook in beeld onder Verkenner of andere mappen waarin het programma of in zijn algemeen het bestand (want je kan ook losse documenten op het buroblad plaatsen via dezelfde methode dat wil zeggen het document aanklikken en kiezen voor "eigenschappen" enzovoorts)\ is ondergebracht.
Je kan zelf pictogrammen tekenen met bijvoorbeeld het programma paint of een foto in jpg gebruiken. En als je een aantal bmp bestanden achter elkaar zet heb je een filmpje. Dat moet dan in principe ook op het buroblad kunnen. Dan heb je een bewegend pictogram. Daarvoor heb je dan een programmaatje nodig dat bmp's of jpg' s achter elkaar plakken kan. Er zijn op internet wel eenvoudige gratis programma's te vinden. Met een wat geavanceerder video/film programma moet het ook lukken.