Welke programmeertaal en welk database programma, en welke middeleware onder Linux?

Ik gebruik nu Delphi als programmeertaal en MSSQL-server als backend, met ADO als middleware.
Als ik over wil gaan naar Linux wait is dan de winnende combinatie.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

MySQL wordt veel gebruikt onder Linux. Daarom zijn er ook heel veel tutorials voor. Ook Postgres, die is wat robuuster naar mijn mening.

MySQL en Postgres integreren goed in PHP, er zijn talloze handige modules geschreven voor het aanspreken van de databases. PHP kan je ook via de command-line gebruiken, je hoeft dus niet per se een webserver te draaien. Ik neem aan dat ook in Perl er heel veel handige modules zijn om MySQL en Postgres aan te sturen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat de winnende combinatie is, is afhankelijk van jouw doelen en jouw kennis en ervaring.

Zoek eens op Internet op de combinatie van Linux, database, SQL en meer gerelateerde termen.

En kijk eens op freshmeat.net voor flink wat open source software.