Hoe maak ik een Database lookup?

Ik heb een database en ik wil er voor zorgen dat ik online hem kan bekijken en als ik een naam zoek of andere term ik daarvan de resultaten binnen krijg. Hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
SimonV
6 jaar geleden
Wat is het voor soort database, hoe kun je de database bevragen? Met SQL?

Antwoorden (1)

Om een database on-line te raadplegen moet je 'm hosten met bijvoorbeeld
XAMMP op je eigen PC die permanent aan het internet vast zit, anders via een NAS van QNAP en dan iets van MySQL. En dan installeer je een éénvoudige pgp frontend met search functie, en beheer je deze database met phpmyadmin.(kun je overigens ook search queries mee doen)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Misschien zijn er in Nederland providers die tegen luttele euro's de klus uit handen neemt. Ga eens op zoek.