Zijn er Nederlandse platformen die zich bezig houden met het afnemen van (goede) coderingstesten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"bezig houden met het afnemen van (goede) coderingstesten?" In welke context bedoel je dit? Video codering? Audio codering? Streepjescodering misschien?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
@RoqueTrader
"Çoderen" is een andere term voor "programmeren" Gezien de rubriek waarin de vraag gesteld wordt (Programmeren & Design) is dat waarschijnlijk wat er bedoeld wordt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het gaat inderdaad over testen van diverse programmeertalen! C++ bijv.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Ozewiezewoze: "Coderen" is een andere term voor "programmeren" Ik heb even het grote synoniemenboek op nageslagen, maar daar staat nergens dat coderen een andere term is voor programmeren.... :-) Beveiligen
Codering
In een code brengen
In geheimschrift overzetten
In geheimschrift zetten
Merken
Omzetten in geheimschrift
Schrijven in geheimschrift
Vercijferen
Versleutelen Zie: http://www.mijnwoordenboek.nl/synoniemen/coderen Maar even terug op je antwoord te komen, ik denk dat hij bedoelt waar je een examen o.i.d. kan afnemen, iets dat je kunt laten zien dat je een gecertificeerde C++ programmeur bent... o.i.d.

Het beste antwoord

Ik ben bekend met de "SIG-meting" ( https://www.sig.eu/ ) maar je zou ook eens kunnen kijken naar SonarQube ( https://en.wikipedia.org/wiki/SonarQube )

Toegevoegd na 1 minuut:
Bovenstaande is er vanuit gaande dat je met "coderingstesten" het testen van de (programma)code kwaliteit bedoelt.