Heeft een HTML opleiding wel toekomst nu met de opkomst van Wordpress?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ook met WordPress is HTML kennis geen overbodige luxe. Het is dan wel een platform met veel thema's en plugins, toch is maatwerk negen van de tien keer gewenst. Er zijn echter nog meer platforms waar je nog makkelijker dan in WordPress een gratis website kan maken. Kijk maar op https://www.professor-marketing.com/zelf-gratis-website-maken/

Antwoorden (3)

Jazeker! Wordpress is gelimiteerd, en er blijven ook altijd mensen nodig die programma's als Wordpress ontwikkelen. Ook wordt er meer dan alleen websites in HTML geprogrammeerd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Naast wat kaj931 zegt is het ook nodig om themes te maken voor WordPress.

WordPress is trouwens niet 'ineens' in opkomst, dat speelt al jaren en er worden nog steeds heel veel websites gemaakt zonder een cms. Een opleiding heeft dus wel degelijk zin.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hi,

Wat wil je er mee gaan bereiken?

Stel dat je HTML & CSS wilt leren om gewoon zelf een enkele keer een website te bouwen, dan is het zonde van de tijd.

Voor het maken van websites heb je in principe geen kennis van HTML meer nodig. Omdat Content Management Systemen als Wordpress het al voor je doen.

Maar basiskennis van HTML & CSS kan geen kwaad. Dit is handig als je bijvoorbeeld toch net iets anders wilt dan een kant-en-klaar thema. Besef echter wel dat de meeste thema's tegenwoordig uitgerust zijn met opties om de HTML codes met slechts een paar klikken op de muis te wijzigen.

Je zou in principe als zelfstandige een dienst als ''website maken'' kunnen aanbieden zonder dat je ook maar een regeltje code aanraakt.

Gezien je ''opleiding'' hebt vermeld in je vraag, gok ik dat je overweegt om hier later geld mee te gaan verdienen.

In dat geval kun je je gaan verdiepen in Frond-End developer opleidingen of veel zelfstudie gaan doen. Front-end developers maken in de basis vooral gebruik van HTML, Javascript en CSS, maar ontwikkelen zich doorgaans door met nieuwe programmeertalen.

Dus...

HTML leren? Ja is ontzettend handig, maar niet noodzakelijk voor het maken van Wordpress website. Indien je later een baan wilt als developer dan komen er meerdere programmeertalen bij kijken. Deze vaardigheden worden vooral gebruikt om dingen te bouwen die niet kant-en-klaar zijn, denk aan vergelijkers, het maken van eigen templates etc.

Hopelijk heb je hier iets aan!