Hoe koppel ik Wordpress aan mijn domein in Yourhosting?

Even vooraf, deze vraag is naar mijn mening alleen handig voor mensen die ook een domein hebben geregistreerd bij yourhosting. tevens is alle hulp welkom
--------------------------------------------------------------------------------------------

ik heb een domein geregistreerd bij yourhosting een aantal jaren terug en ik wil hier nu een website aan koppelen en maken via wordpress. maar zodra ik bij "software-installaties" wordpress op mijn domein installeer geeft hij de volgende foutmelding weer;

"Voor de domeinnaam *****.nl bestaat al een verwijzing binnen 'Domeinnaambeheer'. Verwijder deze verwijzing en start de installatie opnieuw."

Nou ben ik naar domeinbeheer gegaan en heb ontdekt dat ik daar twee domeinen heb staan namelijk;

www.*****.nl
en
*****.nl

vervolgens staat er naast een pennetje en een min tekentje waarmee ik deze domeinen/verwijzingen kan verwijderen, maar ik durf dit niet aan omdat ik bang ben dat ik dan alles kwijt ben (inclusief mijn mail die aan dit domein geregistreerd zit; voorbeeldmail@*****.nl) ik gebruik deze mail voor alles dus als ik dit per ongeluk weg gooi heb ik een probleem; eventjes uitproberen is dus geen optie

volgens mijn persoonlijke "onderzoek" is het niet anders mogelijk dat ik de website verwijder om wordpress te kunnen gebruiken.

hoe los ik dit op en wat gebeurd er als ik deze websites/domeinen/verwijzingen waar ze het over hebben bij de geciteerde tekst hierboven verwijder?

7 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Je kan volgensmij geen gratis domein koppelen aan een wordpress site die door wordpress gehost wordt. Maar je kan wel een domein kopen bij Wordpress zelf.