Hoe maak ik mijn schermafbeeldingen weer zichtbaar?

Op mijn macbook staan mijn schermafbeeldingen als png bestand op mijn bureaublad, terwijl ik eerst altijd het plaatje zelf al zag staan voordat ik hem vergrootte. Als ik hem vergroot is de schermafbeelding gewoon hoe ik hem heb gemaakt. Hoe krijg ik ze weer als plaatje want nu weet ik niet wat er op staat als ik er eentje aanklik.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

In het Finder-menu: Weergave -> Toon weergaveopties en dan 'Toon voorvertoning' aanvinken.

Toegevoegd na 12 uur:
Of klik eens met rechtermuisknop op zo'n icoontje en kies voor 'Toon info'. Kijk eens of daar bij 'Open met' voor het juiste programma is gekozen. Dit mag bv. Voorvertoning' zijn, maar ook een ander programma waarmee het bestand kan worden geopend, zoals Photoshop.

Als dit ook niet helpt kan je met het hulpprogramma 'Schijfhulpprogramma' -> 'Schijf-EHBO' je harde schijf controleren, en indien nodig herstellen.

Soms helpt het ook om je Macbook gewoon opnieuw op te starten nadat je met een zwaar programma (zoals Photoshop) aan de slag bent geweest.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat staat gewoon aangevinkt, maar alsnog zie ik ze als bestand?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb het antwoord aangevuld. Hopelijk is er iets bij wat je kan helpen.