Wat is de html code voor een achtergrond afbeelding in een border?

Het gaat om de de foto met het klavertje vier en het lieveheersbeestje.
Voor mijn andere pagina's wil ik dan een andere afbeelding gebruiken.
Dan zou ik de border met ronde randen willen en wat schaduw effect.
Wie zou mij hierbij kunnen helpen?

Mvg,
Odylle

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Voor zover ik weet kan een border geen achtergrondafbeelding bevatten. Wat je wel zou kunnen doen, is een divider om je afbeelding heen maken die als rand dient. Dividers kun je namelijk wel een achtergrondafbeelding geven. De ronde hoeken krijg je d.m.v. 'border radius' en de schaduw door 'box-shadow'. Als je niet weet hoe box-shadow werkt: css3generator.com.

Ik heb een klein voorbeeldje gemaakt: https://jsfiddle.net/u7mq8k0y/

Denk eraan dat je, als je met de box-shadow speelt, je ook de webkit-variant moet veranderen, anders wordt je aanpassing in sommige browsers mogelijk niet toegepast.