Hoe kan ik met gpo alle computers hetzelfde commando laten uitvoeren?

Ik heb een tijdje hierop zitten googlen, maar ik kan geen goede tutorial vinden hoe dit nou precies moet.

Ik wil door middel van gpo, alle clients dezelfde commando in cmd laten uitvoeren, hoe doe ik dit precies?

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik wil dit graag laten gebeuren als ik hier zin in heb.

Toegevoegd na 42 minuten:
Dus het tijdstip is niet eens per maand of als de computers aangaan, maar wanneer ik dit command invoer bij de `hoofdPC`

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ze aanloggen/Aanmelden? Of een op een bepaalde tijd/datum?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Graag op een bepaald tijdstip. Als ik het zeg, dan moet het gebeuren. Alvast bedankt jack!

Antwoorden (1)

Met Group Policy Objects kun je geen uitvoerbestanden aanroepen op commando naar domein klanten, maar slechts bepalen welke *.exe de gebruikers mogen starten, of initiëren tijdens het opstarten van de PC's(in een domein) Echter via Windows Management Instrumentation of via PowerShell kan dat wel. Er is vanuit MS nog een applicatie die PsExec.exe heet en uit de PSTool suite komt, en hiermee is het makkelijkst om op afstand programma's uit te voeren, wil je meerdere PC's in één keer bereiken dan moet je dat via een script afhandelen....