Hoe heet het systeem om te sturen in een race game terwijl je met je mobiel naar link of rechts beweegt?

Ik ben bezig met een race game en ik wil het graag zo maken dat als je met je mobiel naar rechts beweegt of naar links dat de auto ook die richting op gaat(Bijv. de app Neef for speed most wanted heeft dit.) Heeft dit systeem toevallig een naam zodat ik er meer informatie over kan vinden. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Accelerometer
http://en.wikipedia.org/wiki/Accelerometer

En motion sensing is de algeme term.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke bedankt!