Voor mijn website gebruik ik Magix MX 8 Hoe breed kan ik een pagina maken zodat die overal goed leesbaar is ?

Ik heb op dit moment een breedte van 950 Pix.
maar ik vindt hem nog te smal Magix zegt dat 990 max. is om problemen te voorkomen is dat zo.ik gebruik een andere provider dan Magix nl Strato ??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

950 pixels is ook de standaard breedte in mijn Joomla template. ik vermoed dat dit een standaard breedte is die "gemiddeld" goed leesbaar is. Als je echter wilt dat je website op elke type device ( tablet, beeldscherm, telefoon etc.) goed leesbaar is zal je de website responsive moeten maken. Dit is een techniek die er voor zorgt dat de website geschaald wordt al naar gelang het gebruikte device. Binnen bijvoorbeeld Joomla zijn er vele templates te vinden die dit ondersteunen. Of dit ook mogelijk is met de door jouw gebruikte software durf ik uiteraard niet te zeggen.
Er is dus niet een bepaalde breedte die "overal" goed leesbaar is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is dus niet afhankelijk van je provider, maar van de gebruikte software/template.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel wat anders is het ook mogelijk een bepaalde pagina te blokkeren met een wachtwoord om die alleen door familie te laten bekijken.?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Stel daar even een andere vraag voor :)