Welke ontwikkeltaal is op dit moment het populairst?

Ik denk er aan een opleiding te gaan doen als ontwikkelaar/programmeur. Ik wil echter wel zeker van zijn dat er in de taal of talen die ik leer straks voldoende werk is. Welke talen zijn op dit moment het beste om te leren? Waar zijn de meeste vacatures in? Ik kreeg ergens de tip om frontend design te gaan doen, is daar veel werk in?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Java is populair op de server. Daarna C++. Verder Php. Op het gebied van front end ontwikkeling heb je ook een artistieke inslag nodig om een goede en mooie webpagina te maken. De basis hiervoor is momenteel vaak Javascript, vaak in gebruik met een framework als Angular Js. Hoe dit over een paar jaar eruit ziet is lastig. Functionele computertalen zoals Scala zijn in opkomst. Je zult bij moeten blijven leren ook als je met je studie klaar bent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals Robo zegt. Leer de talen die hij noemt. Programmeertalen zijn in het algemeen zeer eenvoudig. De problemen oplossen met die talen, is de ingewikkelde klus.

Antwoorden (2)

Het hangt er vanaf wat je fijn vindt en voor wat je het nodig hebt. Je kan bijvoorbeeld deze gebruiken:
-HTML (wordt het meest gebruikt bij beginners)
-PHP
-ASP
-Java script
-Qbasic
-Visual Basic
en nog meer...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aanvullend op bovenstaande:

Java
C#.Net / VB.Net

Dit zijn modernere talen dan de bovengenoemde.
Daarnaast zul je voor veel applicaties een database moeten gebruiken, en is het zaak dat je de nodige SQL-kennis aan boord hebt.