Hoe werk scss?

Hallo, ondertussen kan ik al redelijk overweg met html en css, maar nu zie ik steeds vaker projecten die geschreven zijn met de taal scss of sass. Nu lijkt dit op css maar is dit niet hetzelfde. Ook lijkt mij de taal veel fijner schrijven dan het gewone css. Ik weet zelf niet of dit ook zo is, omdat ik niet begrijp hoe je dit moet installeren op html, of hoeft dit helemaal niet? Ik heb al heel veel op internet gezocht maar ik begrijp er niks van. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Waar een css bestand statisch is, zijn sass en scss een soort van (object georiënteerde) programmeertalen om css bestanden te creëren.
De programmacode van beide talen genereert een css, welke je in je website kunt gebruiken om je webpagina op te maken en vorm te geven.
Er zijn plugins te downloaden voor Intergratie met Visual Studio en andere IDE's (Integrated Development Environments), zoals RubyMine en PHPStorm.
In de bron heb ik een wiki link toegevoegd waar sass en scss kort besproken worden en welke plugins er beschikbaar zijn.
Sass en cscss is dus geen syntax welke als basis voor je HTMl gebruikt kan worden, het zijn progrmmeertalen om aan de hand van programmacode css bestanden te genereren.