hoe open ik een javascript bestand ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.6K
SimonV
9 jaar geleden
Ik open het gewoon met Kladblok...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wil je het script bekijken/bewerken of wil je het script soms uitvoeren ?

Het beste antwoord

Javascript is in feite gewoon tekst. Je kunt het dus met een gewoon kladblok openen. Maar als je het bestand ook wilt bewerken, raad ik aan om Notepad++ te gebruiken. Dat is ook een kladblok, maar heeft een groot aantal voordelen. Je krijgt bijvoorbeeld syntax-coloring, waardoor keywords en variabelen makkelijk herkenbaar zijn.

En het is gratis.
bamibal
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt een javascript ( .js ) bestand openen door rechtermuisklik en vervolgens openen met.

Hier kies je uit 1 van de volgende programma's:
Wordpad
Notepad
Kladblok

Soms als je op de rechtermuisknop klikt dan geeft hij al aan openen met ( 1 van deze programma's )

Soms werkt het ook door met de rechtermuisknop te klikken en vervolgens op ''bewerken'' klikken.