Wat is de beste volgorde van cursussen als ik wil leren webapplicaties te ontwerpen?

Is het aan te raden om met php of java te beginnen en daarna een framework als codeigniter of laravel?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik zou graag willen beginnen met de backend te leren om zo de data goed te krijgen van de appsdie ik op papier heb staan. Dan beginnen met php ipv html5?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik zou inderdaad beginnen met HTML en CSS. Vervolgens met een programmeertaal als PHP of C++ beginnen. Zorg er voor dat je simpel begint, en dat je ook de basis van SQL onder de knie hebt voordat je allerlei ingewikkelde applicaties gaat bouwen. Ik raad aan de tutorials op W3school.com te volgen: http://www.w3schools.com/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thanks!
Ik had deze al gevonden, ziet er goed uit.
Zat ook te kijken naar de lynda.com site, abbo voor 25 dollar nemen en daar flink wat kennis opdoen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb zelf geen ervaring met Lynda.com. Volgens mij moet je de basis toch echt makkelijk zelf kunnen leren zonder al te veel kosten. Er zijn genoeg gratis tutorials, en daarnaast leer je ook weer bij het zoeken naar oplossingen voor problemen waar je tegen aan loopt. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zit zelf in dit wereldje, en zou je willen adviseren om te beginnen met de basis, dus eerst HTML en CSS leer eerst goed de elementen te gebruiken waarvoor de bedoeld zijn, en daarbij ook te stijlen. Als je dat een beetje onder de knie hebt begin aan Javascript dit is de client-side code de uitgevoerd wordt door de browser, als je de basis van Javascript onder die knie hebt kun je proberen om hier een populaire Javascript library aan toe te voegen als bijvoorbeeld JQuery. Pas daarna zou ik aan server sided talen gaan beginnen en ik adviseer je hierbij PHP te gebruiken omdat het gratis is en de grootte community eromheen.
Zoals je aangaf bestaan er ook frameworks voor PHP, om veelgebruikte functionaliteiten van een website snel en zonder al te veel beperkingen werkend te krijgen. Als laatst zou ik je willen adviseren om geen C, C++ of java te gaan leren als je webapplicaties wilt gaan maken. Dit zijn echte programmeertalen die gecompileerd zullen moeten worden. Je kunt wel dynamische websites maken door middel van C# (asp.net) en JSP (JavaServer pages), maar vaak lopen de kosten hiervoor vaak op door licenties en speciale servers etc. Ik moet er wel bijzeggen dat je wel een betere programmeur wordt door middel van het leren van een echte programmeer taal, maar voor het bouwen van webapplicaties zelf heb je er niet zoveel aan.

Andere antwoorden (2)

Beginnen met HTML als je dat onder de knie hebt doorgaan naar PHP en dan java, css etc. en je misschien specialiseren in meer :)!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thanks!
HTML en later C+ of C++ of als je het "simpeler" wilt houden java. Python kan je ook gebruiken... (Gespecialiseerder)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thanks!