Hoe kan ik in adobe een printen naar pdf als boekje?

ik ben ex-grafisch vormgever, maar hier kom ik echt niet uit. Ik heb een pdf aangeleverd gekregen met op iedere pagina op a4 formaat een layout. Deze pagina's moeten als boekje worden opgemaakt en dan digitaal doorgestuurd worden. Normaal print ik dan een pdf bestand naar pdf uit. Dan kan de losse a4 makkelijk op twee pagina's of in boekje bij de printerinstellingen eenvoudig omzetten.
Alleen de printer adobe reader staat niet in mijn lijst. Naar pdf printen gaat dus niet. Een andere optie heb ik nog niet gevonden.

Ik ben er al een uur mee bezig heb programmas gedownload, en heb geen tijd om nog verder te stoeien. Wie helpt mij?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.2K
Antoni
9 jaar geleden
Ik heb zelf een Bullzip PDF Printer geïnstalleerd. Die heb ik helemaal niet, maar Word-documenten worden, als je bij "Afdrukken" voor deze printer kiest, omgezet in een PDF-document. Misschien kan jij hier ook iets mee?

Antwoorden (1)

Je probeert een pdf te maken met acrobat reader en dat kan niet. Acrobat reader is bedoeld om pdf's te lezen, niet om ze mee te maken of mee te bewerken; hiervoor heb je Acrobat nodig (het volledige programma dus)
Je hebt dus of een andere pdf printer of een online pdf editor nodig
Onderstaande bron is een online variant. Foxit heeft ook wat programma's waar je mee kan doen wat jij wilt.
Het mooiste is natuurlijk als de volledige Acrobat te pakken kan krijgen. Dan heb je namelijk volledige controle over het proces.