hoe maak je website waarbij anderen zelf een website kunnen maken?

ik ben heel goed met website's maken enz. maar nu wil ik eens iets meer.
ik wil graag een website maken waarbij andere mensen een website kunnen maken via mijn website, zoals: weebly en webs.com maar dan niet zo uitgebreid. ik zoek het liefst wel naar gratis softwares of progammas of gewoon website's dus liefst niet betalend ookal is het niet veel.

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Je vraagt in feite om een om een online webpage builder, er zullen best scripts voor zijn, maar als je echt goed bent in websites maken, maak je toch zelf een dergelijk systeem?
Met wat PHP, HTML, javascript, CSS en (My)SQL kennis kom je een heel eind ;)
Daarnaast, als je websites van andere wilt gaan hosten, kan het echt geen kwaad om wat kennis van servers, dataverkeer enz.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aaabc zo goed ben ik ook niet echt ik ken heel veel van html en css maar totaal niet van php. Ken je ook een software? Alvast bedankt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er schiet me even geen naam van een script daarvoor te binnen, althans niet iets dat gratis is. Je zou een adminpanel met een applicationsysteem, waabij je een simpele registreersysteem neemt en na de registratie de klanten een adminpanel krijgen (soort van hostingprovidertje spelen) met met een builder. Dat is 1. niet zo makkelijk als je niets van php, servers enz. weet, 2. vrij duur doorgaans (wel heel snel). Maar als ik jou was zou ik lekker beginnen met javascript of PHP te leren en wat programmeerconcepten te leren (niet enkle de syntax). Loops enz. is toch heel wat anders dan simpele regeltjes in html en css schrijven....
Als ik je vraag hoor ben je niet goed genoeg in het maken en beheren van websites om dit aan te bieden aan andere mensen. Daarnaast zijn er al zo veel aanbieders op deze markt dat dit zeker geen goudmijntje is. Mocht je toch iets willen proberen dan raadt ik je aan om ergens een reseller hosting pakket te nemen waarmee je hosting en websites aan anderen kan verkopen zonder zelf heel veel technische kennis te hebben. Kijk bijvoorbeeld eens hier: https://www.ixlhosting.nl/webhosting/reseller-hosting/ .
Zij hebben DirectAdmin in combinatie met Installatron waardoor gebruikers makkelijk bijvoorbeeld WordPress kunnen installeren en hiermee een website bouwen.