Hoe maak je een HTML formulier die de gegevens opslaat in een .txt bestand?

Hallo allemaal. Voor een schoolprojectje heb ik een simpele site gemaakt met een html formulier erop.

Op deze site en andere sites staat veel informatie hierover. Ik ben tot het volgende gekomen:

index.html (is niet het volledige bestand)

Naam:

submit.php

$fp=fopen('sub.txt','a');
fwrite($fp,addslashes($_POST['web']). "\r\n");
fclose($fp);
header('location: thanks.html');
exit();
?>

De site maakt netjes het bestand sub.txt aan op de server. Na het downloaden van dit bestand is het bestand echter leeg.

Mijn kennis is helaas niet zo toereikend dat ik veel zelf kan aanpassen.
De bedoeling is dat er op dit formulier het volgende ingevuld kan worden:

Naam:
Aantal uur:
Werkzaamheden:

Het vakje werkzaamheden moet ongeveer zes regels groot zijn, de andere 1 regel.

Het is me zelf al gelukt om een pagina te maken die beveiligd is met een wachtwoord (wachtwoord is te zien via broncode, maakt niet uit) Op die pagina moet het txt bestand gedownload kunnen worden met hierin alle namen, uren en werkzaamheden van de afgelopen tijd.

Wie kan mijn dus helpen met
- goed functionerend formulier die alles netjes onder elkaar opslaat in een .txt bestand
- hoe dit .txt bestand op een andere pagina gedownload kan worden.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

There you go!

Naam
Uur:
Werkzaamheden:

action.php:
$data = 'Naam:' . $_POST['naam'] . 'Uur:' . $_POST['uur'] . 'Werkzaamheden:' . $_POST['werkzaamheden'] . "\n";
$ret = file_put_contents('bestand.txt', $data, FILE_APPEND | LOCK_EX);
if($ret === false) {
die('There was an error writing this file');
}
else {
echo "$ret bytes written to file";
}
?>

Toegevoegd na 51 seconden:
afsluiten in html