Wat kost een banner advertentie op een website?

Ik heb een nieuwe website gebouwd. Wat kan ik vragen voor een banner advertentie op de website? Hij komt op de Homepage en vrij groot. Hoe werkt dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (2)

Dat hangt af van een aantal zaken zoals het aantal bezoekers, de doelgroep (Hebben jouw bezoekers veel te besteden? Welke categorie?) wat het onderwerp van je site is en hoeveel adverteerders willen betalen. Beginnende websites hebben hooguit tientallen bezoekers per dag, tenzij het bijzonder of heel goed is. Je kan misschien beter advertenties laten plaatsen door een tussenbureau, zoals Google. Google heeft eren advertentienetwerk genaamd adsense. Jij plaatst dan een code voor een adsense banner en google vult die in met een relevante advertentie. Je krijgt dan per klik betaald. Dat lijkt me voor een beginner veel makkelijker dan zelf adverteerders vinden. Affiliateprogramma's kan ook een optie zijn voor je.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Zo doet mijn echtgenoot het ook. Simpel en het levert nog heel wat op ook. Geen omkijken naar en bedragen worden automatisch overgeschreven. Maar het hangt wel af van het aantal bezoekers en ik praat over een 1000.000 bezoekers per jaar.
Je vraag is "wat kost het?". Die vraag kan alleen jij beantwoorden. Wat je feitelijk bedoelt (daar ga ik van uit) is: "wat kan ik er voor vragen?"
En daar is geen eensluidend antwoord op te geven behalve "wat jij wilt."
Of je het ook krijgt is dan weer wat anders.

Voorbeeld: als een tv-programma goed bekeken wordt dan kun je veel vragen, als er geen hond naar kijkt dan zal niemand geld betalen voor reclame.
Bij een website geldt gewoon hetzelfde. Als je adverteerders kunt laten zien dat je website goed bezocht wordt dan heb je een argument. Zo niet, dan kun je het wek vergeten.
Zou jij adverteren op een site die niet bezocht wordt (en daar dus geld voor betalen?)?