Hoe maak je een werkend php contact form?

Ik ben al een tijd bezig met maken van een website, maar nu ben ik bij het volgende probleem gekomen, het contact form. Ik heb al wel het forum in de html staan en in de css, maar om hem ook echt te laten werken is een ander verhaal. Ik heb al lopen zoeken op het internet naar een juiste php code voor dit om hem naar een email te sturen maar alles wat ik probeerde deed het niet. Hopelijk heeft een van jullie een goed werkend script voor mij. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (3)

Er staan genoeg voorbeelden op Internet die gewoon werken. Een oude bekende is formmail.php. Kort gezegd doen deze scripts allemaal hetzelfde nl:
1 De input van het formulier verwerken en evt checken op juistheid-volledigheid
2 De te versturen email opmaken (afzender,onderwerp, inhoud etc..)
3 Daadwerkelijk de email versturen met PHP middels functie mail() : zie bron

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik heb het script uit de bron even geprobeerd en het werkt (zonder aanpassingen, behalve het emailadres in het script natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ten eerste kun je alles wat je nodig hebt vinden op het internet (zoiets heet Google). Daar staan genoeg PHP (dat heb je nodig) tutorials op om een contact formulier te kunnen maken.

Maarja, ik lijk wel gek, hier heb je een simpel voorbeeld:

http://pastebin.com/v3NrnL3R

(LET OP: Je moet hem toch echt nog even doorkijken en je kan dus niet zomaar copy/paste doen, er staan namelijk meerdere dingen in die je zelf moet aanpassen)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mee eens, het is meer dat als je zoekt op php contact form tutorial je genoeg nuttigs vind :).
http://www.freecontactform.com/email_form.php