hoe kan ik op foto's de ogen mooier maken/bewerken?

Ik wil graag mijn ogen uit de foto willen laten springen door ze echt helder te maken. Ik heb het geprobeerd met paint maar dit lukte niet. Weet iemand iets?

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.1K

Het beste antwoord

Download Gimp (is gratis, zie bron). Open je afbeelding met het programma. Kies 'Ovale selectie' uit het Gereedschap (afbeelding 1) en selecteer de pupillen van beide ogen (eerst 1, dan Shift en de 2de, zie afbeelding 2). Kies in het menu Kleuren voor 'Verkleuren. Je kan de pupillen dan kleuren hoe je wil met een combinatie van tint en verzadiging (zie afbeelding 3). Met helderheid moet je opletten, daarmee vervaagt alles.
Je kan het bestand niet gewoon bewaren. Je kan het wel exporteren (Bestand -> Exporteren). Je kan kiezen voor jpg, maar ook voor een 40-tal andere formaten.
Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik kon maar 2 afbeeldingen toevoegen. Ik heb afbeelding 1 daarom verwijderd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
DANKJE!!! :)

Andere antwoorden (3)

Voor PhotoShop zijn er retouche tutorials zoals te vinden op Lynda.com
MS Paint is kinderspeelgoed waarmee je dit soort verfijnde technieken niet
kunt toepassen.

Bijgevoegd vind je een hele kleine tutorial, zeg maar een voorproefje...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met de gratis fotobewerkingsprogramma's Paint.NET en Gimp kun je foto's eenvoudig bewerken. Je kunt delen van foto's helderder maken, witte punten toevoegen zodat je ogen "sprankelen". Via Google zijn er vele handleidingen te vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met Portrait Professional kan je supersnel en makkelijk hele gezichten retoucheren en bewerken, ogen veranderen, neus, haarkleur enz... Er bestaat een proefversie van.