Hoe laat je foto's in elkaar over lopen?

Op YouTube zie ik soms filmpjes van artiesten door de jaren heen (hoe de gezichten in elkaar veranderen) met foto's.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Dit heet Morfing daarmee kan je 2 gezichten jong/oud in elkaar over laten lopen of 10 foto's of 100 dat ligt aan je creativiteit.

Daar is een heleboel software voor, Google op 'Morfing' of zoek op Youtube 'Morfing'dan vind je genoeg succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zou dit kunnen doen met Adobe Flash.
Je zorgt er eerst voor dat op alle foto's de hoofden op dezelfde plaats staan en dat ze ongeveer even groot zijn. Ook de foto's zelf moeten even groot zijn.
Je maakt een nieuw document van het type 'Action 3' in Flash. Je geeft het de afmeting van je foto's. Je haalt de foto's na elkaar (iedere foto in een nieuwe laag, de eerste foto in de onderste laag en zo werk je naar boven) in met 'File -> Import to Stage'. Je maakt van elke foto een 'Symbol (Modify -> Convert to Symbol). Je verschuift de foto's tot waar ze moeten verschijnen in de timeline en geeft iedere foto een motion tween. In de lijn van de tween laat je elke foto van transparantie 0 naar 100% gaan en terug naar 0.
Het is niet zo moeilijk als je vertrouwd bent met Flash. Als dit niet het geval is, is het beter om eerst het programma te leren kennen.