IS er een systeem om website's mee te veranderen als er al een template in staat?

Ik weet dat er iets is zoals Wordpress, maar als ik dit installeer dan kan ik niet mijn eigen template gebruiken.

Is er een ander programma, waarbij ik mijn template kan behouden en dus hierin alleen tekst, afbeeldingen, logo's ect kan veranderen?

Toegevoegd na 4 uur:
Voorbeeld:

Ik maak een website ik dreamweaver CC.
Ik upload hem naar me server(lees: hosting).
Maar een ander persoon die geen kennis van html,css ect heeft wil de tekst aanpassen.
Dit wil hij natuurlijk makkelijk doen.

Is hier een programma voor die je template, en ontwerp behoud(bij wordpress is dit niet zo), maar wel je tekst en afbeeldingen aanpast als jij dat zou willen en hier uiteraard toestemming voor gegeven hebt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik begrijp de vraag niet helemaal. Je wil dat iemand de tekst en afbeeldingen kan aanpassen, zonder dat het sjabloon verandert. Dat is juist wat met Wordpress mogelijk is, in tegenstelling tot wat jij schrijft.

Antwoorden (2)

Ik ken geen gratis software die dat kan, maar het kan zéker met Adobe Dreamweaver.

Dit is een WYSIWYG-editor... Ik denk dat je dat zoekt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan dit met CushyCMS. Je gebruikt je eigen template en bepaalt met CSS-klassen welke delen van de pagina bewerkt kunnen worden door de andere persoon. Je kan CushyCMS gratis gebruiken (zie bron 1).
CushyCMS is makkelijk te gebruiken. In bron 2 vind je een Nederlandstalige handleiding.

Bij Wordpress kan je ook je eigen template gebruiken hoor. Je begint dan bv. met het thema BlankSlate (bron 3). Het heeft van zichzelf bijna geen opmaak. Het is de bedoeling dat je je eigen css schrijft. Het kost wel wat moeite omdat je van alle elementen moet gaan zoeken hoe ze benoemd zijn in het systeem. Ik heb het al een paar keer gedaan en het resultaat is precies zoals de html-website er aanvankelijk uitzag. Als je meer websites maakt, is het echt wel de moeite om het eens uit te zoeken. Je krijgt dan een hoop meer mogelijkheden dan met CushyCMS.

Toegevoegd na 9 minuten:
Bron 2 en bron 3 zijn omgewisseld bij de bronnen. Geen idee hoe dat komt en ik kan het niet verhelpen.