Wat zijn Video TS bestanden en hoe krijg ik de film aan de gang?

Ik heb een film gedownload en nu heb ik een map die heet "VIDEO_TS" met daarin een berg bestandjes die heten bijv. : VIDEO_TS VOB bestand en ik heb er ook die VTS_01_1 (VOB bestand) van 1 Gb etc.

Moet ik om de film te kunnen zien alles nog aan elkaar "plakken" of zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
27.8K

Het beste antwoord

VIDEO_TS is een standaardmap van de ontwikkelaars van de dvd, waar de video-bestanden in komen te staan... AUDIO_TS heb je ook standaard, maar die is meestal leeg...

Je videospeler, leest die file vooruit in, en laat dan met een vertraging van een paar seconden de file zien, zo kan hij de volgende ophalen zonder pauze te laten zien
De grootte is 1 GB omdat destijds de partitionering van de pc´s zo was dat de maximale grootte van een file 1 GB was, daarom is dat nu nog zo...

Dat aan elkaar plakken gaat automagisch...

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus alle bestanden moeten in die map, dan doet de dvd het wel, denk ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet ik die files op een dvd branden? is dat het?
AWM
14 jaar geleden
Nee, dat hoeft niet. Mag natuurlijk wel, als je hem wilt bewaren, of afspelen in een DVD-speler.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kids happy

Andere antwoorden (4)

Nee. Ze horen thuis in een folder die VIDEO_TS moet heten.
Maar je hebt nog meer bestandjes nodig.
Bijv. VIDEO_TS.IFO en VIDEO_TS.BUP. Als alles in die folder staat, kun je de DVD bekijken met de goede software.
14 jaar geleden
Het beste kun je de VLC-player downloaden, die kan alle formaten zo afspelen, ook die TS-bestanden (of de directory waar ze in staan, of de zip-file waar ze in zitten). Heel makkelijk, ook voor een leek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een programma als NERO (of elk ander CD/DVD brandsoftware) kan je deze bestanden op een DVD banden die je vervolgens weer in je DVD speler kunt afspelen. Dus niet zelf aan elkaar plakken: dat doet je DVD speler.
14 jaar geleden
Ik zelf gebruik IMG Burn (gratis) om Video TS te branden.
Handig en eenvoudig prog.