Hoe haal ik de reflectie van de raam uit de foto?

Zouden graag onze etalage enkele keren per seizoen op onze website plaatsen..Maar door de reflectie in het raam is het niet zo mooi.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7K
Antoni
9 jaar geleden
Misschien gaat het beter als je heel vroeg op de dag een foto maakt, als de zon net op is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of als het donker is met een flit van opzij ( zodat de reflectie van de flits niet te zien is). Geringe aanpassingen in de foto kun je maken zonder dat het opvalt, maar deze onorme weerspiegelingen krijg je niet weg.

Antwoorden (1)

Je zou eens kunnen experimenteren met een polarisatiefilter. Dat haalt veel reflecties weg als je het in de juiste richting draait (een kwestie van proberen), maar het effect hangt ook af van de hoek waaronder de reflecties het glas treffen, dus ik kan geen garantie geven.

Een alternatief is dat je alles in je etalage een halve slag draait, zodat de poppen naar binnen kijken. Zet aan de binnenkant van het raam een geschikte achtergrond (papier, doek of iets anders) zodat je niet naar buiten kunt kijken. Zorg voor goede verlichting van binnenuit, en maak een foto.

Op die foto staat alles nu in spiegelbeeld (de rechter pop staat links), maar dat is misschien helemaal niet erg, omdat het idee precies hetzelfde blijft. Vind je het toch erg, dan is het een fluitje van een cent om de gemaakte foto te spiegelen, zodat jouw foto nauwelijks nog kan worden onderscheiden van de echte situatie.

Cryofiel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok ga ik zeker al eens proberen met dat draaien!!! Bedankt al voor de tips!!! :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Had je antwoord niet gezien, Cryofiel. Heel goed plan. Misschien is mijn suggestie afdoende en toch wel minder werk.