hoe kan ik van een celinhoud , alles voor een bepaald woord verwijderen bij excel voor mac?

Ik wil uit een kolom van 6000 regels de tekst inkorten.
Alles voor het woord "for" wil ik uit de cel verwijderen. De tekst voor en na het woord "for" zijn nergens even lang.

De formule: =RECHTS(A1;VIND.SPEC("for";A1)+1) werkt niet. De regel wordt telkens ergens anders, op een verkeerde plaats afgebroken.

Kan iemand mij hiermee helpen.

Alvast bedankt

Peter

Toegevoegd na 3 uur:
Voorbeeld:
Bij gebruik van de formule: =LINKS(A1;VIND.SPEC("for";A1)+LENGTE("for")+1)
krijg ik:
Cel A1 Cel A2
Original Slide Flex-Cable for Samsung SGH-C300 Original Slide Flex-Cable for

Bij gebruik van de formule: =RECHTS(A1;VIND.SPEC("for";A1)+LENGTE("for")+1)
krijg ik:
Cel A1 Cel A2
Original Slide Flex-Cable for Samsung SGH-C300 Flex-Cable for Samsung SGH-C300

Ik wil:
Cel A1 Cel A2
Original Slide Flex-Cable for Samsung SGH-C300 Samsung SGH-C300

Wie kan me helpen?

Groet Peter.

Toegevoegd na 4 uur:
SORRY SCHRIJFFOUTJE: Cel A2 moet zijn B1

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.6K

Het beste antwoord

Vervang in alle cellen ' for' (vergeet de spatie niet voor 'for') door ',for' (dus met een komma voor het woord).
Neem dan het tabblad 'Gegevens', selecteer de cellen die gesplitst moeten worden en kies voor 'Tekst naar kolommen'.
Kies in de Wizard voor 'Gescheiden' in stap 1. In stap 2 vink je alleen 'Komma' aan en in stap 3 kies je voor 'standaard' en selecteer je bij het doel de 2 kolommen naast de kolom die je wil bewerken.
Wis de 2 eerste kolommen en je houdt enkel de gewenste tekst over (zonder formules in de achtergrond).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor de tip, dit heeft mij goed geholpen. Ipv een komma een ander leesteken gebruikt omdat de komma al vaker voorkomt in andere regels. Het is goed gelukt. Nogmaals dank. Peter

Andere antwoorden (1)

Probeer: =RIGHT(A1,FIND("for",A1)+LEN("for")-1)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank hiervoor, maar heeft u deze code ook in het Nederlands?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Serieus?!?