Hoe kom ik in de omgeving Tilburg aan een betrouwbare computerexpert die zowel iets snapt van Mac als PC?

Ik heb al diverse bedrijven versleten, elke keer weer sturen ze een "mannetje" dat weinig snapt en "ervaring moet opdoen".
Met als resultaat een netwerk dat niet loopt, trage computers, een back die een grote puinhoop is etc. etc.

Is er een forum voor waar dat soort mensen zich presenteren? Of is er een cafe met "nerds" waar je een kaartje op kunt hangen? Ik heb geen idee dus suggesties zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik weet niet of zij willen komen maar kijk eens naar www/knoworries.nl en vraag naar Arjen, Zeg maar dat Jeroen het aan gaf, wellicht komt er iets uit. Ze zijn echt goed,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal eens zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nieuwegein.... da's nou niet echt hier om de hoek..
Het ligt er natuurlijk helemaal aan of je dit zakelijk of privé zoekt, en bereid bent er geld aan uit te geven. Het probleem van een 'Nerd' is dat ze dagelijks van ooms, tantes, ouders, schoonouders, etc etc de vraag krijgen of ze 'even' naar hun computer willen kijken. Meestal omdat de betreffende persoon keer op keer zelf een potje maakt van de computer doordat ze er zelf geen interesse in hebben.

Wanneer het voor jezelf is, en het dus geen zakelijke omgeving betreft, kan eigenlijk beter stoppen met zoeken naar 'een mannetje'. Beter is om te proberen zélf het problemen op te lossen. Niet door lukraak maar in het wild te gaan klikken en nog meer naar de knoppen te helpen. Maar door beter de (fout)meldingen te lezen, te zoeken op Google, fora en andere internetbronnen te raadplegen en zo zelf meer te leren over het probleem. En zo ook de weg naar de oplossing te vinden.

Je zult zien dat dit meer voldoening geeft, het probleem ook vaak oplost én er voor zorgt dat het zelfde probleem niet zomaar terug komt. Je leert meer over hetgeen wat voorheen alleen maar voor hoofdpijn zorgde.

Snel genoeg kom je er achter dat er eigenlijk best logica zit in computers, en problemen vaak te herleiden zijn naar veelal dezelfde oorzaken. Er is dus niet zo heel veel kennis nodig om de meest voorkomende problemen op te lossen.

Natuurlijk is niet alles zelf op te lossen. En het zal best nog wel eens voorkomen dat je een 'mannetje' nodig hebt. Maar wanneer je zelf meer kennis van zaken hebt, is het probleem ook stukken beter uit te leggen, hetgeen vaak bijdraagt aan de oplossing ervan.

Kijk wel uit dat je niet TÉ veel over computers leert, want voor je het weet zit je al je vrije dagen zelf de 'computernerd' bij vage kennissen en vervelende collega's.