WYISWG editor en dat opslaan. Hoe doe ik dat?

Ik wil graag een tekst schrijven op een HTML pagina, in een WYISWG editor en dat dan kunnen opslaan zodat de tekst voor iemand anders leesbaar is en aanpasbaar is. Dus dat de ene persoon iets kan maken, en de andere het kan aanpassen. Is daar een script voor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als ik het goed begrijp wil je een plek om een notitie te maken die iemand anders daarna kan wijzigen.

Hiervoor heb je een database en wat HTML/CSS/JavaScript nodig. Een aardige WYSIWYG editor is TinyMCE. Zie bron. Vervolgens zou je zelf in PHP, Python of iets anders kunnen zorgen dat je de boel kunt versturen en opslaan, en dat de pagina vervolgens dezelfde inhoud weer terug weergeeft in het tekstveld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zult de inhoud dit de WYSIWYG editor afgeeft nadat je op de [Opslaan]-knop drukt, moeten opvangen. Als de website op een webserver draait, impliceert dat dat de inhoud weer teruggestuurd moet worden naar de webserver. Dit kan door er een FORM van te maken, bijv:

.... hier je editor

Op de server met je dan de FORM-gegevens uitlezen, en opslaan (in een file of in een database). Hoe dat moet, hangt af van welke programmeertaal er op die webserver gebruikt kan worden.

Wil je iets hebben wat niet op een webserver opgeslagen hoeft te worden, maar wat alleen op je eigen laptop hoeft te werken, dan zou je de opgevangen inhoud kunnen opslaan op je lokale schijf (daarvoor loop je nog wel tegen een beveiligingsdrempel aan omdat JavaScript normaliter niet op de computer van webgebruikers mag schrijven). Het geproduceerde bestand kan dan met de editor worden doorgestuurd naar een ander die ermee aan de slag kan.

De meest bruikbare vorm is de eerstgenoemde.