Welke programmeertalen heb je nodig om je eigen WhatssApp (berichten/chat dienst te maken?

Ik wil graag een eigen soort WhatsApp maken. Een chat/berichten dienst dus. Maar welke programmeer talen heb je ervoor nodig? En hoelang duurt het dan ongeveer. S.V.P. geen reacties als: ''het lukt je toch niet'' etc. Alvast bedankt, Sven

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

De keuze van een programmeertaal is afhankelijk van het apparaat omdat niet elk apparaat dezelfde taal ondersteunt.

Standaard gebruik je voor Android Java, voor iPhone Objective-C en voor Windows Phone C#. Een webapp kan je schrijven met html, css en php.

Daarnaast moet je de berichten (tijdelijk) opslaan. Hiervoor zou je een database kunnen gebruiken (taal: SQL). Maar er zijn alternatieven.

Hoe lang het duurt is afhankelijk van je programmeer ervaring en leersnelheid. Probeer het in het begin simpel te houden (alleen tekstberichten) en bouw het daarna uit.

Veel plezier en succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er bestaan verschillende multi-platform/cross-platform tools voor het ontwikkelen van mobiele apps. De programmeertalen die je kunt gebruiken verschillen per tool, maar dat zijn bijvoorbeeld de talen HMTL, JavaScript, Java, php en Ruby.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HTML is m.i. geen taal. Het is (vooral in combinatie met css) een serie opmaakcodes voor een webpagina, maar "doet" verder niets.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HTML geen taal het is alleen voor de opmaak van je website, verder is het nutteloos
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou HTML niet graag nutteloos noemen. Zonder HTML bestond Goeievraag niet!
Chat apps zijn meestal gebaseerd op het XMPP protocol. Dat zou je goed moeten bestuderen om zo een ontwerp te maken. Dus je hebt niet alleen een app nodig, maar ook een server infrastructuur... beiden zullen ook verschillende programmeertalen gebruiken.

Natuurlijk lukt het je! Maar als het je eerste app is, moet je misschien overwegen om met iets eenvoudigers te beginnen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ook gewoon een simpele web app maken, dan zal je JavaScript, PHP en MySQL moeten gebruiken voor het programmeren en HTML voor de stijltjes i.c.m. CSS natuurlijk.