Hoe kan je in Excel standen opmaken en bijhouden?

En dit dan steeds zonder alles zelf te veranderen, maar dat dus automatisch gaat.

Voorbeeldje: Als je een autosport stand bijhoudt en neerzet dat diegene de race won en dus vijf punten pakt en totaal op 9 komt dat hij dan naar de plek gaat waar hij hoort.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (3)

Dit kun je in een macro doen... Of zonder een macro, je sorteert de stand op punten, dan is alles meteen in de goede volgorde...

Wil je een macro maken, dan neem je de macro op, start opnemen en doe alles in de goede volgorde, stop de macro en sla hem op... Maak een mooie knop om de macro te starten en klaar is kees...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijvoorbeeld:

=LARGE(A1:A260;1)

=LARGE(A1:A260;2)

=LARGE(A1:A260;3)

Dan heb je in A1 t/m A260 een lijst staan van het aantal punten per coureur. Bij de 1 komt dan het grootste aantal te staan, bij de 2 het één na grootste, bij de 3 het twee na grootste enzovoort.

Als je een Nederlandse Excel hebt die ouder is dan Excel 2007, dan zal de term LARGE niet werken, dan moet je even in de help index de term 'grootst' opzoek en dan zal je waarschijnlijk de bijbehorende code vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een uitgebreide cursus excel vind u op de onderstaande site