Hoe kan je bestanden met cmd kopiëren van een cd naar bureaublad?

Ik heb een autorun (.inf) gemaakt waar dat instaat

[autorun]
open=run.bat
icon=icon.jpg

Dan wil ik via een cmd bestand (run.bat) een programma kopiëren naar mijn, (iemands anders bureaublad) disk poort: E.

Dus eigenlijk wil ik als je een cd in een computer steekt en dan bij automatisch afspelen op die autorun klikt, dat er dan een programma (.exe) wordt gekopieerd.

Toegevoegd na 23 uur:
En wat als ik nu een MAP wil kopiëren met naam bv hallo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het hangt een beetje af van de locatie van de bronbestanden en waar je vervolgens het .bat bestand plaatst, maar dit zou moeten werken wanneer het bronbestand 'test.txt' is: copy test.txt "%USERPROFILE%\Desktop\test.txt"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dan is XCOPY handiger
Mogelijkerwijs moet je die meeleveren op de CD, die moet dan wel bij de DOS-versie passen van de CD.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met het commando XCOPY moet je, bij mijn weten, alsnog het specifieke pad naar het bureaublad opgeven. Dus c:\gebruikers\\bureaublad etc. "%USERPROFILE%\Desktop\" zoekt zelf naar de locatie van het bureaublad. Ongeacht welke Windows-versie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat tevens sneller werkt dan het antwoord van arta (wat enigszins overeenkomt met mijn eerder gegeven antwoord). Eén vast commando, zonder tussenkomst van extra handelingen.

Het beste antwoord

Even beveiligingsdrempels buiten beschouwing gelaten, kun je in run.bat het volgende doen:

cd %userprofile%\Desktop
dan sta je op het Bureaublad, en kun je in theorie bestanden erheen kopiëren.