Hoe kan ik legitiem meeliften op iemands succes?

Het gaat om een website. Ik zie mogelijkheden in een soortgelijke site voor een bredere doelgroep. De opzet zou dan hetzelfde of uitgebreider worden. Ik wil een gedeelte van de sitenaam overnemen om een voorsprong met naamsbekendheid te krijgen. Ik kan niet in details treden, maar denk aan het fictieve voorbeeld gek-op-engeland.nl (door de ander en bekend als de grootste) en gek-op-amerika.nl (door mezelf) waar je op beide informatie over de landen kunt raadplegen en uitwisselen. Dit wil ik echter in overleg doen met gek-op-engeland.nl, niet alleen om verwijten als 'ordinaire dief' te voorkomen, maar ook omdat ik denk dat we kunnen samenwerken en beiden wellicht een groter bereik kunnen krijgen. Hoe pak ik dit aan? Moet ik mijn plan concreet voorstellen aan de ander? En is het verstandig om de domeinnaam alvast te registreren wanneer gek-op-engeland.nl niet akkoord gaat en misschien zelf op het idee komt de website te starten? Moet ik dan wel alsnog doorzetten?

Toegevoegd na 3 uur:
Ik wil niet het risico lopen dat ik het auteursrecht overtreed. Wanneer kan hij/zij juridische stappen ondernemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Idd! Zo zou ik het aanpakken. Registeren voor de zekerheid en gewoon vragen. Vragen mag altijd. Laat je niet tegenhouden door angsten.

Zet alles duidelijk op papier.

Ik zou ook eerst een afspraak maken met die gene via de telefoon voordat je ineens in 1 email je hele idee op tafel legt. Pak het professioneel aan. Schrijf je plan uit. Vergeet niet dat jij die ene ook kan helpen. Dus laat maar zien dat jij een catch bent.

Net als in een sollicitatie gesprek. Je mag best vragen stellen, kritisch zijn en een beetje arrogant zijn. Zij mogen blij zijn met jou!

Als jij in jezelf gelooft doet een ander het ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
+ 1 voor je antwoord. Niets aan toe te voegen!