Hoe heet iemand die de inhoud van websites en webshops maakt?

Dus niet iemand die de vormgeving doet. Puur de inhoud. Zoals de producten van een webshop.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Hoi,
Dat is een webmaster zie hier onder een citaat uit Wikipedia:
"Een webmaster, ook webbeheerder of webmeester genoemd, is de beheerder van een website. Hij of zij maakt de pagina's van een site en onderhoudt ze. Een webmaster is verantwoordelijk voor de oplossing van technische problemen van de site en vaak ook voor de inhoud ervan. Een webmaster heeft doorgaans kennis van HTML en CSS."
gr,
MaartenvL
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals duidelijk uit het citaat blijkt, gaat een webmaster ook over de technische kant van de website (en daarmee vaak ook een stukje vormgeving). De half Nederlandse, half Engelse term 'contentbeheerder' wordt vaak gebruikt voor iemand die alleen de inhoud verzorgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank Hadevos voor de aanvulling

Andere antwoorden (1)

de beheerder. in het progamma wordpress heet de 'beheerder' admin.