Hoe maak je honderden html-paginas die elke keer net iets anders zijn?

Hoi!
Ik wil een website maken, ik heb wel wat verstand van html en css, alleen vraag ik me af hoe mensen al die websites met honderden paginas kunnen maken. Het kost me namelijk super veel tijd om al die .html paginas te maken.
Ik heb eigenlijk iets van een tool nodig die pagina's voor mij maakt, die elke keer net ietsjes anders zijn. Gewoon een pagina-maker.
Ik heb al gewerkt met templates van dreamweaver, maar dat kost echt gewoon te veel tijd. Je moet namelijk elke keer op new page -> from template klikken, en dan nog alles gaan veranderen.

Heeft een van jullie ideeën?
Graag een tool waar ik dus alleen hoef op te geven wat bij elke pagina anders is in de content en titel, en meer niet.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Google even op XsitePro, met dat programma kun je van een website heel snel via een wizard extra pagina's maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb in de goeie ouwe tijd wel eens zo'n website gemaakt. Het ging over artikelen met een beschrijving en een prijs. Dus allemaal gelijke pagina's, alleen een andere foto met andere tekst. Als je wilt stuur ik je het programma. Als je een beetje VBA kent maak je het zelf zo. 1000 pagina's kost ca 5 minuten. Als het iets langer duurt bij jou ga je intussen koffie drinken. Qua grootte van de bestanden moet je bedenken dat de plaatjes waarschijnlijk verreweg de grootste ruimte innemen. Tegenwoordig ben je met Java Script e.d.flexibeler, maar daar heb ik geen voorbeeld van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vaak gaat het met scripttalen zoals PHP en met CMS-systemen. Althans, dat is de verklaring voor de vele pagina's.

Het beste antwoord

Beste vraagsteller,
Datgene wat jij wilt zou natuurlijk iedere webdeveloper wel willen, en als het bestond zou iedereen het gebruiken.
Maar niet alles wat je vraagt is ook mogelijk, omdat je een programma niet kunt laten kiezen welke kleine aanpassingen per pagina jij graag zou willen maken. Dat kun jij alleen aangeven.
Wat ik zelf nog altijd doe is een standaard pagina model maken, en vervolgens met "control a", "control c", "control p" alle inhoud steeds in een nieuwe html file plakken. En daarna pas ik alles handmatig aan. (title, meta description, headings, paragraphs, etc.) Het duurt inderdaad wat langer, maar het voordeel daarvan is dat je zeker weet dat iedere pagina voor de zoekmachines geoptimaliseerd is en dat je geen duplicate content hebt.

De enige oplossing die in de buurt komt van wat jij wilt is waarschijnlijk een templating systeem met run-time substitution gecombineerd met dynamische content geïntegreerd in een cms. Ik heb zo iets nog nooit gebruikt eerlijk gezegd, maar in de bronvermelding vindt je een lijstje met programma's. http://en.wikipedia.org/wiki/Web_template_system#Server-side_systems
En je zou ook nog gebruik kunnen maken van een macro in je text-editor die bepaalde handelingen automatiseert.

Ik hoop dat dit je kan helpen. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan bijvoorbeeld een pagina maken en dan deze code in excel plakken, zodoende dat alle lijnen mooi onder mekaar staan. Het kan zijn dat je best eerst de code in bijvoorbeeld kladblok plakt en dan naar excel. Als je dan weet wat je wil aanpassen op de andere pagina's kan je dit programmeren in vba in excel. Daar kan je dan die lijnen aanpassen aan je wensen en dan weer laten opslaan als html, steeds met een andere naam.
Wij op het werk hebben een website van enkele duizenden pagina's, er wordt gewerkt met een cms systeem, maar dit is zeker ook niet ideaal, er zitten namelijk beperkingen in, je kan niet zomaar om het even welke css gebruiken en javascripts ook al niet allemaal (er wordt op dit moment zelfs over nagedacht om over te stappen naar drupal).