Hoe markeer ik het laagste cijfer in een reeks getallen in Excel?

Ik heb een reeks getallen in Excel, Hoe zorg ik ervoor dat automatisch het laagste getal wordt gemarkeert

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Je kunt hiervoor "conditional formatting" gebruiken.

Zie onderstaande link hoe je dit op een reeks getallen kunt gebruiken.

http://office.microsoft.com/nl-nl/excel-help/voorwaardelijke-opmaak-toevoegen-wijzigen-of-wissen-HP010073939.aspx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan het ook doen met een simpel stukje code in vba excel
Druk op alt+F11 en plak het daar het volgende in :

Sub test()

Min = Application.WorksheetFunction.Min(Range("A:A"))

tel = Application.WorksheetFunction.CountA(Range("A:A"))

For a = 1 To tel

If Cells(a, 1) = Min Then

Cells(a, 1).Select

With Selection.Interior
.Pattern = xlSolid
.PatternColorIndex = xlAutomatic
.Color = 65535
End With

End If

Next a

End Sub

Dit is voor een reeks cijfers die in kolom A staan.

Uitleg :
De eerste lijn zoekt in de kolom A naar de laagste waarde (min), als je de hoogste waarde wil, dan verander je achteraan Min in Max
De tweede lijn is een teller om te weten hoeveel waarden er in de kolom A staan
Vanaf For tot Next dit is een loop --> er wordt vanaf 1 (de eerste cel tot de laatste (die hebben we geteld op lijn 2)) dan wordt er gekeken of de waarde die aan variabele 'Min' is toegekend gelijk is aan de waarde in de cel. -->if tot en met end if.
Het stukje code tussen With en end witrh bepaald de kleur, hier is het geel.
Om de code te doen starten kan je bovenaan op het groene pijltje klikken, of op F5 drukken.