Hoe kan ik een filmpje die ik op moviemaker heb gemaakt zo opslaan dat hij op mediaplayer afspeeld?

Ik heb moviemaker op mijn windows gedownload omdat ik een filmpke in elkaar moestvzetten voor school. Ik had hem opgeslagen op een usb, maar toen ik hem op school wilde openen (die ook windows heeft) kon dat niet. Volgens mensen uit mijn klas moet ik hem opslaan zodat hij op mediaplayer kan afspelen, maar ik zou niet weten hoe dat moet...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Ik hoop voor je dat de video niet al te lang is, want je moet hem namelijk opslaan als een wmv bestand, hiervoor ga je (In de nieuwste versie die ik kon krijgen) naar de taakbalk die je rechtsboven/middenboven vindt.
Hier klik je op 'Save' (Volgens mij, doe dit uit het hoofd, ik zal straks even controleren voor je..)
Het saven van een filmpje kan lang duren, maar dat hangt van de lengte van de video af. Een video van 10 minuten doet er al gauw een aantal uren over, helaas.

Je kunt via Movie Maker ook naar youtube uploaden. Als je dit wel eens gedaan hebt; Dit gaat in 2 stappen: Het SAVEN en het uploaden.
Ook hier wordt dus gesaved.

Hopelijk heb je hier wat aan!
Misschien is mijn antwoord veel te laat, maar misschien voor in de toekomst..?

Niek

Toegevoegd na 3 minuten:
Edit: Even gecontroleerd. Het klopte ongeveer, maar de goede knop staat niet IN de taakbalk, maar er NAAST aan de rechterkant. Je klikt op het pijltje naar beneden (Onder het save pictogram) en je kiest óf 'For High Definition Display' (Hier zal het saven erg lang gaan duren) óf je kiest 'Recommended for this project' (Hier zal het minder lang duren.)
Je selecteert een bestandslocatie en hoppa, klaar!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Opslaan als .wmv (windows media video).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je de laatste windows movie maker gebruikt, dan ga je het hoofdmenu in. Dus de blauwe knop linksbovenaan, en dan kies je voor "Save movie". (Ik heb een engelstalig systeem. Dus met de Nederlandse versie zal dat waarschijnlijk "Film opslaan" zijn.) Dus niet "save project" (Project opslaan) gebruiken, maar "Save movie" (Film opslaan).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb gisteren nog hetzelfde gedaan, en de nederlandse versie zegt 'video publiceren op...' en dan kan je kiezen waar je de film wilt neerzetten. op F, in map documenten, etc etc.
Dan slaat het programma het automatisch als WMV op.
plus voor t antwoord