Op een Android tablet is het standaard niet mogelijk om de pictogram van een applicatie aan te passen. Dit is echter wel mogelijk in een zogenaamde 'custom launcher.' Een voorbeeld van een custom launcher is 'Nova Launcher.'

Wanneer u deze launcher gebruikt, kunt u het icoontje aanpassen door lang ingedrukt houden op een pictogram en daarna in de pop-up weer op het icoontje te drukken.

U kunt het icoontje aanpassen naar een afbeelding die u op uw apparaat heeft opgeslagen, maar u kunt ook een icon-pack downloaden.