Hoe kan ik de koptekst in word alfabetiseren?

Ik heb in Word "kopjes" gemaakt die onderstreept zijn en in een andere kleur.
Daaronder staat tekst.
Nu wil ik de onderlijnde (gekleurde) kopjes met onderstaande tekst alfabetiseren?
Is dat mogelijk en hoe doe ik dat dan?
het gaat om de kopjes die de onderstaande tekst meeneemt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan niet.
Word kan wel alineas sorteren. Maar uit jouw omschrijving maak ik op dat zowel het kopje als de daaronder staande tekst beide alineas zijn, dus die worden dan niet bij elkaar gehouden.
Overigens is het handig om gebruik te maken van stijlen als je een hoop kopjes hebt die allemaal een andere opmaak moeten hebben dan de bijbehorende hoofdtekst; dan kun je bijvoorbeeld de opmaak van álle kopjes met één handeling veranderen. Dat is ook de correcte manier om aan Word te laten weten dat bepaalde tekst "kopje" is en de rest "gewone tekst". (Al was het dan in dit geval nog steeds niet mogelijk geweest om de tekst op kopjes te sorteren, helaas, bij mijn weten.)
Je zou kunnen proberen het kopje te beeindigen met een zachte return (shift+enter). Dan gaat ie wel naar de nieuwe regel, maar voor Word blijft het dan dezelfde paragraaf. Al zou het werken, het is een slechte gewoonte (de rest van de tekst erft dan ook de alinea-opmaak van het kopje). Je kan wel tijdelijk de returns tussen het kopje en de volgende tekst weghalen, dan sorteren, en dan weer de return invoegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
- Met 'zoek en vervang' vervang je de kleur door een code (bijv: å™) die overigens in je document niet voorkomt.
- Vervang alle carriage returns door een andere code.
- Vervang de eerste code door een carriage return gevolgd door dezelfde code.
- Sorteer nu je bestand (op paragrafen).
- Vervang de tweede code terug door carriage returns. Als nu alles zwart is geworden of in de kleur van de kop, of je hebt een extra carriage return die je kwijt wilt, heb je de eerste code nog om de zaken van elkaar te onderscheiden. - Maak het eerste kopje precies zoals je het hebben wilt
- Selecteer stijlen
- Definiëer een nieuwe stijl en geef er een mooie naam aan; bijv 'ReceptboekHeader'
Let op dat stijl type 'Paragraaf' is geselecteerd.
- Met 'zoek en vervang' vervang je de code door de stijl die je hebt gemaakt.
- Ten slotte gooi je de code eruit.