Waarom is de kwaliteit van screenprint binnen PDF zo slecht?

Tbv een handleiding wil ik screenprints opnemen in een PDF. De kwaliteit van deze screenprints is echter zeer slecht. Ik heb geprobeerd de kwaliteit te verbeteren door de resolutie van het scherm te verhogen. In eerste instantie heb ik gebruik gemaakt van Word 2007 en PrtScrn, daarna heb ik gebruik gemaakt van capture-programma's en InDesign.

Als je wilt dan kan ik de handleiding toesturen zodat je kunt zien hoe slecht de kwaliteit van de screenprints is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat komt omdat je met screenprint de pixels van je monitor copieert.
De pixels van je printer hebben echter een andere grootte, en er moet daarom omgerekend worden. Dat gaat behoorlijk ten koste van de kwaliteit.
Tenminste, als je het over tekst hebt.
PrtScrn en Capture doen overigens precies hetzelfde.
Voor een leesbare tekst moet je echt de tekst aan de printer aanbieden.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vaak heeft het programma waarmee je het beeld hebt gegenereerd ook een print-functie. Anders maak je misschien een kans met een OCR programma.