Hoe kan je in excel 2010 een lettercode in een kolom automatisch met cijfer1 ophogen ?

Bv in A1 staat VG1
in A2 moet nu VG2 komen te staan
en in A3 VG3 etc. naar beneden

Hoe kun je dus bv met een toetscode bijvoorbeeld CRTL + D er voor zorgen dat VG automatisch wordt opgehoogd ,ik moet tientallen documenten invoeren en het gaat sneller als op deze manier codes worden ingevuld ipv dat iedere keer de hele code opnieuw moet worden ingevoerd natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Zet in cel [A1] VG1,
Ga dan op die cel staan.
Klik met de muis op het vierkantje rechts onder bij die cel
Sleep dat dan naar beneden.

En dan heb je een mooi rijtje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
? Er wordt een macrootje gevraagd om VG automatisch op te hogen.
Wat heb je dan aan een mooi rijtje?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het woord macro komt in de vraag niet voor.
SimonV
10 jaar geleden
Achter toetscode CRTL + D zal ongetwijfeld een macro moeten komen...