Hoe stel ik een nieuwe afbeelding in photoshop cs5 in op 300DPI?

Gisteren stelde ik de vraag hoe ik mijn advertentie met het formaat 102,5 mm breed en 137,5 hoog zwaarder kon maken in kb. Toen kreeg ik als antwoord het DPI verhogen. Nu wil ik graag opnieuw beginnen maar zo dat mijn afbeelding op 300DPI ingesteld staat en wel met dezelfde afmetingen

Svp stap voor stap uitleg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Hoe heb je eerder de afmetingen bepaald dan ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De afmetingen zijn al bepaald. Ik moet een advertentie maken 10 cm hoog 13 breed ongeveer (precieze waardes kan ik nu niet zien zit op me iphone maar staan omschreven bij me vraag) en de totale advertentie moet 300 DPI zijn en met een mb waarde van tussen de 2/4. Mijn advertentie kwam uit op 440 kb dus ik denk dat ik 300DPI niet ingesteld had op photoshop
gvrox
10 jaar geleden
Is het een kleurrijke afbeelding met veel detail, of zijn het slechts grote vlakken in dezelfde kleur met wat tekst ? In het laatste geval hoeft een kleine file niet per se te betekenen dat de kwaliteit laag is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zijn 4 foto's heel erg verkleind (in photoshop verkleind via afbeelding afbeelding grote en dan procent) en wat tekst ? Hij oogt
Op me pc scherp en helder..
gvrox
10 jaar geleden
Dan heb je waarschijnlijk 72dpi gebruikt, wat van oudsher als resolutie van de monitor wordt gezien. Het aantal pixels is dan 4x te laag in beide richtingen, dus eigenlijk heb je 16x te weinig informatie in je bestand. Volg de antwoorden hieronder, dan komt het wel goed.

Het beste antwoord

Wanneer je in PhotoShop klikt op 'Bestand', 'Nieuw', krijg je een dialoogvenster waar je al deze waarden kunt instellen.

Bij 'Resolutie' stel je in 300 pixels/inch.
Bij Breedte en Hoogte kies je eerst voor de gewenste eenheid (mm). Daarna kies je in het voorste vak de juiste waarden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Open de bestaande foto en ga naar afbeeldings grootte (image-size), zorg dat de drie vinkjes onderaan aan staan en verander de dpi.
Dit is echter niet de manier om aan hoge resolutie beelden te komen zoals bedoeld wordt. De kwaliteit van het beeld blijft laag.
Beste is, altijd met het ontwerp met de hoogst mogelijke kwaliteit beelden beginnen. De uitvoerresolutie die gevraagd wordt voor foto's is 300 dpi; voor tekst meestal nog hoger (1200 dpi). Als je de mogelijk hebt, maak je beelden in photoshop of illustator en je tekst in b.v. InDesign. (alle van ADOBE).
Het beste lever je een HR-PDF (als het lukt een PDF-X1a; (standaardvoorkeurinstelling van b.v. InDesign)) aan.