Element niet aanwezig XML bestand, hoe alternatief weergeven met PHP?

Hallo,

Ik heb een website die uit een extern XML bestand van de aanbieder video's en overige informatie parsed. Mijn PHP script maakt daar automatisch pagina's voor aan voor de dienst / product. Deze pagina's blijven bestaan.

Echter is het XML bestand zeer dynamisch en is het echt minuten werk dat die informatie in het XML bestand vervallen of weer terug komen.

Het probleem wat ontstaat is, in de tijd dat de informatie niet aanwezig is in het XML bestand, het risico daar is dat bezoekers een lege pagina aantreffen als zij via Google of een andere zoekmachine die desbetreffende pagina treffen.

Hoe kan ik in PHP een statement maken, als de volgende elementen niet aanwezig zijn in het XML bestand, dat hij een ander pakt als alternatief of een bericht geeft dat de dienst / product op dat moment niet aanwezig is?

(Als de vraag niet helemaal duidelijk is, geef ik graag extra toelichting.)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kunt met XPath expressies heel gemakkelijk data uit XML halen. Om te kijken of een element bestaat gebruik je boolean(...pad naar element...). In de simpelste vorm dus boolean(//foo) om te kijken of 'foo' bestaat.

Voorbeeld XML:

Hallo

PHP:

$doc = new DOMDocument();
$doc->load('data.xml');
$docXPath = new DOMXPath($doc);
if ($docXPath->evaluate('boolean(//foo)')) {
echo "foo bestaat";
}
else {
echo "foo bestaat niet";
}