Hoe verwijder ik de witte randjes rond tekst als ik een banner of signature probeer te maken met tekst er op?

Ik maak wel eens websites of banners voor mensen, maar als ik dan in het programma zit (Paint.net en Adobe photoshop) en ik verwijder de achtergrond bij de tekst en plaats dan de tekst op een nieuwe layer op het andere plaatje krijg je altijd dat er nog een beetje wit rond zit.

Dit ziet er natuurlijk niet uit en meestal los ik het op door alle witte deeltjes 1 voor 1 weg te halen door in te zoemen en kijken waar de witte deeltjes zitten.
Maar dit kost mij veel te veel tijd.

Daarom mijn vraag, is daar niet iets handigs voor? Een programma? Een instelling, iets in die richting?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Waar komt de tekst vandaan die je gebruikt ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerst download ik een Font (Lettertype) die plaats ik dan op word.
Dan typ ik gewoon welk woord ik wil hebben in word en screenshot ik dat.
Daarna plaats ik die in Paint (Normale paint) en haal ik het woord of de zin uit het totale plaatje.
Die zet ik dan in een lost bestand en die gebruik ik weer bij Paint.net of bij Adobe photoshop.
gvrox
10 jaar geleden
Dat lijkt me nogal omslachtig, je kunt beter meteen de tekst in Photoshop intypen, dan heb je een tekst in een transparante layer op de achtergrond en kun je alles veel gemakkelijker bewerken.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Juist als je een font download, kan je dat in Photoshop (ook in paint trouwens) meteen intypen. Als je voor professioneel gaat, laat paint dan meteen links liggen. Photoshop heeft veel meer opties. Paint is voor mensen die een keer leuk wat willen maken, Photoshop is voor mensen die echt iets moois willen maken.

Het beste antwoord

In Photoshop CS5 en hoger kun je "refine edges" gebruiken, voor een instructie-video zie:

http://help.adobe.com/en_US/photoshop/cs/using/WS2bacbdf8d487e582-37ff79af12b3b577ca2-8000.html
gvrox