Hoe vind ik een goeie bewerk site/programmaatje?

Ik heb gehoord van Adobe Photoshop, maar als beginner is het wel erg ingewikkeld allemaal.

Ik vroeg me af of iemand een bewerk programmaatje weet. Ik zoek iets wat bijvoorbeeld Youtubers gebruiken? (Zie bijlage). Zoals verschillende soorten lettertypen (niet bekend zoals bij Word)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Het klopt dat photoshop erg uitgebreid is en dat je als beginner mogelijk geen raad weet, maar ook de youtubers kunnen mogelijk photoshop hebben gebruikt. Dat is moeilijk te zeggen omdat het er vaak niet bij staat. Maar om het te leren is op zich niet zo heel moeilijk als je de tijd neemt om wat tutorials te lezen (zie bronnen) waarmee je gelijk kunt oefenen.

Naast Photoshop zijn er echt vele editor software te vinden. Andere bekende zijn o.a. Picasso, Paintshop Pro, Xara Photo & Graphic designer. Je hebt ook nog online editors zoals bijvoorbeeld Pixlr.com of BeFunky. Je kunt ook bij google zelf even intypen: photo editors. Dan krijg je al behoorlijk wat opties voor je neus. Mogelijk dat er een aantal gratis extra lettertypes bij zullen zitten, maar dat is niet altijd. Lettertypes zijn ook vaak gebonden aan hun ontwerper en voor extra lettertypes kunnen wel eens extra kosten worden gevraagd. Een optie is natuurlijk ook om zelf wat te experimenteren met de letters die je typt in een bewerkingsprogramma en dan wat effecten erop los te laten ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

GIMP is een erg makkelijk programma voor het maken van thumbnails:

Download hem gratis hier: http://www.gimp.org/

Succes met het vinden van de juiste lettertype anders kan je wel je lettertype hier af halen en in GIMP zetten: http://www.dafont.com/ Dit werkt trouwens ook met Word

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik gebruik vsdc om mijn filmpjes te monteren dat is gratis en makkelijk maar je kunt natuurlijk ook altijd gewoon windows live movie maker gebruiken
Ik was zelf altijd een groot fan van Paint.net, een handig Windows programmaatje die simpeler is dan Photoshop maar meer mogelijkheden biedt dan MS Paint. Word is in ieder geval niet geschikt om afbeeldingen in te maken.